Frida Carolin

Life's to fast to be slow, just smile and enjoy

26. Mitt 2010

Kategori: Lär känna mig

Januari

På nyår var jag uppe i bruksvallarna tillsammans med kanotklubben och hade träningsläger. Sedan var jag tillbaka i skolan för att påbörja min andra termin på marina läroverket. Blev snart en helg resa upp till Vemdalen tillsammans med klassen. Jag hann även med att gå en kurs för att ta skoterkörkort och efter det ytterligare ett träningsläger med några kanotister, denna gång var det dock bara en helg uppe i Falun.

 

Februari

Denna månad var det fullt upp i skolan, många pass blev det i gymmet. Vecka nio var det sportlov, då åkte jag tillsammans ed familjen upp till Gördalen där vi åkte massa skidor och skoter, det kändes riktigt bra att ha ett skoterkörkort och därmed faktiskt kunna köra lagligt!

 

Mars

Detta var en helt vanlig månad vilket betyder, skola i massor och så mycket träning jag bara kunde hinna med!

 

April

Månaden inledes med påsklov vilket för min innebar träningsläger i polen det var ett riktigt bra gäng kanotister som åkte iväg det blev massa hård träning och en hel del äcklig polsk mat. Här blev jag också sjuk vilket höll i sig ordentligt.

 

Maj

Skola, skola och skola eller ja åtminstonne när jag orkade och inte var allt för sjuk. Men jag han även med lite träning de dagar då jag mådde bättre. Vi åkte med skolan till Tjärnö på västkusten för lite praktik under tre dagar. Vädret blev skapligt och några timmar spenderades på altanen i solen för att försöka få lite färg.

Juni

Det blev inte speciellt mycket skola utan jag var mest hemma, hade feber eller var hos läkaren för att försöka få någon hjälp. Försökte träna några få pass de dagar då jag kände att jag mådde bra, suget fanns där men inte orken. Den 13 Juni var det en favorit dag skolavslutning, riktigt skönt att få lite uppehåll från långa föreläsningar och massa läxor.

 

Juli

Här var det sommar på riktigt, dagarna spenderades nere på klubben och det var träning två gånger om dagen och kanotskole-ledare däremellan. Jag mådde fortfarande inte bra och jag åt åtta Alvedon på dag vilket läkaren hade sagt att jag fick göra. Målet var att kunna köra lite på sm. Jag körde SM men bara besättningsloppen dvs. k2 (tvåmanns kajak) och k4 (fyrmanns kajak). Jag fick 5guld och ett silver vilket jag är riktigt nöjd med!

 

Augusti

Direkt efter SM åkte jag ned till frankrike där det blev mycket chill, och jag provade även på vindsurfing tillsammans med Malin och Lisa. Sedan började jag även i skolan, blev dock en hel del frånvaro timmar eftersom jag fortfarande var sjuk.

 

September

Ja, en helt vanlig månad, skola, träning och lite sjuk. Här fick jag äntligen kontakt med en ny läkare vilket var toppen. Hin var riktigt bra och jag fick pencilin mot borrelia som jag åt i 20 dagar och mådde illa av men det var det värt! Vi åkte den 25 september och hämtade mingla vår underbara hundvalp. Dagen efter fyllde jag 17 men det innebar inte någon större förändring.

 

Oktober

En hel del tid ägnades åt att försöka komma ikapp i skolan och jag började må bättre men min kropp var helt död efter att ha varit sjuk så länge. Jag fick Glasögon som jag tillslut vande mig att använda och jag lyckades även hitta den perfekta skidjackan.

 

November

Den fösta veckan var novemberlov och då var jag med Familjen uppe i Gördalen och tog det lugnt, blev även någon tur på 4hjulingen. Sedan bar det hem för att packa om för jag skulle och segla med skolan, vi seglade på Älva runt Canariaöarna och hade det riktigt bra, vi hade lektioner och en del utflykter.

 

December

Det var 11 skoldagar kvar när vi kom hem från seglingen och där hade vi en massa prov som skulle in. Så det var massa plugg och man han inte med mycket annat. Nu har jag äntligen börjat kunna träna idag och det känns bra, äntligen har jag blivit frisk från Borrelian. Jag har just fått jullov och det njuter jag av ordentligt, julen firades hos farmor och jag är imorgon på väg upp till bruksvallarna för att ha träningsläger med kanotklubben och fira nyår. Jag hoppas avsluta året lika bra som det började och det är jag helt säker att jag kommer lyckas med!

Kommentera inlägget här: