Frida Carolin

Life's to fast to be slow, just smile and enjoy

Praktik - Viking XPRS

Kategori: Praktik XPRS

För er som inte vet det pluggar jag på Sjöfartshögskolan (Linneuniversitetet), jag läser det 4-åriga sjökaptensprogrammet. I min utbildning ingår det 12 månader praktik och efter en kort skolperiod är det nu redan dags för den första praktikperioden.
 
  
Jag har fått praktik på Viking XPRS där jag ska vara 27oktober - 31 december. Först praktiken kallas "manskapspraktik" vilket innebär att jag ska jobba på däck. Vet inte riktigt vad jag kommer att få för arbetsuppgifter men det kommer säkert bli jätte bra. 
 
SUI (sjöfartens utbildnings institut) är den organisation som hjälper oss att fixa praktikplatser, så om någon är lite nyfiken så finns det info på deras hemsida
 
Kram
Kommentera inlägget här: