Frida Carolin

Life's to fast to be slow, just smile and enjoy

Varför älskar jag det där äckliga sockret?

Kategori: Blogg

Jag äter ju normalt i veckorna LCHF-mat med undantag för vissa dagar i skolan då det inte går att undvika kolhydraterna, maten i skolan är inte alltid speciellt näringsrik så ibland känner jag att jag måste äta kolhydrater för att få i mig någon energi alls av maten vilket känns lite tråkigt.
.
För att ha motivationen att hålla kosten har jag i alla fall bestämt att jag ska ha ätardagar dvs. en dag då jag får äta precis vad jag vill utan att tänka på det. Igår hade jag i alla fall min ätar dag då det serverades bakad potatis i skolan till lunch och på kvällen åt jag gräddstuvad pytt i panna (vi kom inte på någon mer kreativ middag) till det drack jag läsk och efter åt blev det någon bit mörk choklad. Vad blir resultatet av detta då? Jo, jag mår galet illa och klarar därför ite av att gå ut på min planerade springtur utan går i stället och lägger mig galet tidigt!
.
Blä för att å illa men det ledde i alla fall till att jag gick och la mig tidigt vilket är bra för nu på morgonen jag ahr hunnit städa lite, ätit frukost och tittat lite på tv, nu är det snart dags att gå ut och springa. Systrarna sover fortfarande, undra när de gick och la sig egenltigen, jag är störst men gick och la mig först (som vanligt) :)
.
Kommentera inlägget här: