Frida Carolin

Life's to fast to be slow, just smile and enjoy

Gibraltar

Kategori: Blogg

Efter ännu en seglats kom vi fram till Gibraltar. Vi låg i en minimal liten hamn, måste säga att vi såg rätt fel proportionerliga ut där vi låg, men det var en bra hamn och inte speciellt långt till staden från båten. Staden var inte speciellt mycket att hänga i julgranen måste jag säga, en huvudgata och inte speciellt bra affärer alls, men det kanske bara var bra med tanke på bagaget hem. På     Gibraltar gjorde vi ännu en spännande hårdbottensexkursion, här var det dock mindre vågor så vi slapp få en massa skrapsår, det var kalt den dagen men det var bara att sätta på sig snorkeln för att sedan simma runt i det kalla vattnet.

Om Gibraltar är kända för någonting så är det gibraltarklippan, så att ta linbanan upp på toppen och promenera ned var en självklar utflykt. Vi såg många jättefina apor men lyckades dock gå halvt vilse på vågen ner. En apa satte sig på min ryggsäck och försökte öppna den vilket var lite läskigt, de är mycket tyngre än vad man tror.

Under tiden vi var i Gibraltar blev träningssuget för stort så jag drog till gymmet tillsammans med grabbarna. Det var ett annat upplägg än vad jag är van vid men det var riktigt bra och det var galet skönt att gymma igen. Under tiden vi stod och tränade kom en kille fram till mig och frågade om jag inte borde byta vikter och så höll han fram ett par mindre, jag tittade på dem och sa kort nej, visserligen var jag enda tjejen på hela gymmet men snälla, det finns starka tjejer också.

Frida Hultberg, jungman
S/Y Älva 2011

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: