Frida Carolin

Life's to fast to be slow, just smile and enjoy

Detta skulle jag vilja utöva

Kategori: Lär känna mig

Nu kommer ett till inlägg i kategorin lär känna mig, vill ni läsa de tidigare inläggen kolla in kategorin!

.

För er som inte har hängt med så mycket i bloggen så tävlar jag i kanot. Träningen jag kör är för att främja kanoten, som det är nu består min träning av paddling (i kanoten på sommaren och på ergonometer på vintern), löpning, gym och längdskidor.

.

Om jag skulle utöva en annan sport och tävla i så har jag faktiskt två sporter som jag tycker är väldigt imponerande, fitness och maraton i löpning.

.

Därför skulle jag vilja tävla i fitness: många av mina förebilder tävlar i fitness, det är en sport då det mycket går ut på att bestämma över kroppen som ofta motarbetar. Jag tycker att det är en väldigt häftig disciplin och jag tror det skulle vara mycket träning som passar mig och jag skulle tycka att det är kul.

.

Därför skulle jag vilja tävla i maraton i löpning: Jag tycker att det är jätte roligt att springa men vet hur svårt det är, jag tycker att maraton är häftigt och med den konditionen jag har nu skulle ag aldrig klara det och det är just det jag vill bevisa att jag kan om jag bara skulle träna rätt och verkligen satsa. Jag vet att om jag skulle börja satsa och ha det so mål skulle jag kunna klara det och en dag ska bar bevisa det.

.

Båda sporterna kräver hård träning och disciplin och jag tror att det mycket går ut på att jag vill visa för mig själv att jag kan. Det är även två sporter som jag tycker verkar väldigt roliga och jag hoppas verkligen att jag kommer kunna testa på båda och göra en satsning. Just nu har jag för mycket med skola och kanot och jag är väldigt nöjd med min tillvaro men det går ju inte att tänka tanken och fundera på hur långt jag skulle kunna gå om jag gav det en verklig chans.
.
Kommentera inlägget här: