Frida Carolin

Life's to fast to be slow, just smile and enjoy

Ännu en tegelsten

Kategori: Blogg

Nu efter sommarlovet har jag börjat med matte C i skolan och det känns som en riktigt tung kurs precis som alla har varnat. Efter sjukdom förra veckan och även idag ligger jag efter. Har suttit och räknat i lite mer än en timme nu men känner att jag behöver en paus.

När jag läste matte a och vi satt och pratade om boken som vi tyckte var stor och tung så blev slut kommentaren "den är lika funktionell som en tegelsten".

Just nu jobbar vi bara med tegelstenar i skolan, de ämnen jag läser just nu är Matte C, Fysik A, Biologi A, Biologi B, Kemi A det är riktigt tunga ämnen precis som de böcker som är kurs literatur. Men när allt har satt sig i hjärnan så väger det ingenting, längtar tills den dagen!

Kommentera inlägget här: